Sunday, December 21, 2014

My Life According to Pinterest n°5

My room is never messy. I never put things on the nightstand or on the headboard. Oh and, there always needs to be six pillows on the bed. Not seven, but six.

Il n'y jamais de désordre dans ma chambre. Je ne pose rien sur ma table de chevet ni sur la tête de lit. Ah oui, il faut toujours avoir six oreillers sur le lit. Pas un de plus.

If you missed my first post from this series, click here. Read the series here.
Si vous avez raté le premier article de cette série, cliquez ici. Lisez toute la série ici.

I don't always paint my nails, but when I do, I make sure that people think I got them done at a nail salon.

 Je ne me mets pas toujours de vernis à ongles, mais quand c'est le cas, je fais en sorte qu'on croit que je suis allée me faire faire une manucure professionnelle.

How do people know a letter's from me? By the neat little quote I print on the back (using my vintage typewriter, of course).

Comment est-ce que les gens savent que la lettre vient de moi? En lisant la citation que j'ai imprimée sur le dos de l'enveloppe (avec ma machine à écrire vintage, bien sûr).


If I know I'm going to dress like an XXXL pink marshmallow, I make sure that it's signed Dior or Louis Vuitton.

Si je sais que je vais m'habiller en guimauve rose XXXL, je m'assure que ça sera griffé Dior ou Louis Vuitton.

It happens, occasionally, that I pick out what earrings I want to wear when I'm hungry. Looks like I was craving fried eggs.

 Il m'arrive parfois de choisir quelles boucles d'oreilles porter quand j'ai une petite faim. On dirait qu'aujourd'hui, je rêvais d'œufs aux plats.

 My back always overheats in the middle of winter. This sweater is perfect because it's a mix of summer (the lack of coverage/cloth in the back) and winter (the rest of the sweater in the front). Quite ingenious.

J'ai toujours trop chaud au dos en hiver. Ce pull est parfait car c'est un beau mariage de la mode d'été (l'absence de laine/pull dans le dos) et l'hiver (le reste du pull devant). Très ingénieux.

I think that I was a renowned chef in another life. My friends feel the need to post pictures of my lunches on Instagram.

 Je pense que dans une autre vie, j'ai été cordon bleu. Mes amies se sentent obligées de poster sur Instagram mes repas.

My friends and I don't crash your average party. This picture was taken at the Ellie Saab after party.  

Mes amies et moi n'allons pas à n'importe quelles fêtes sans invitations. Cette photo a été prise à la fête après le défilé d'Ellie Saab.

~Emma

11 comments:

  1. De très jolies photos pour une belle dose d'inspiration :)

    Des bisous xx

    ReplyDelete
  2. You always put a smile on my face with these post.
    kisses girls
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  3. I'm glad you like these posts. I have a lot of fun writing them.

    ReplyDelete
  4. Love these pictures!

    http://www.MARTASFASHIONDIARY.com/

    ReplyDelete
  5. Great post
    Would you like to follow each other?
    I'll follow back after it

    Www.miharujulie.com

    ReplyDelete
  6. So Inspring! Thanks for sharing!

    xx,
    www.mellowyellowblog.com

    ReplyDelete
  7. Amazing post! Love this pics!!
    Have a happy Christmas!
    XX
    http://fetish-tokyo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Hehehe love all the photos and this post is cute (: x

    www.birdieliau.com

    ReplyDelete
  9. Lovely!!!!
    ❊..(
    ✿.(,)
    ❊|::::|.☆¸.¤ª“˜¨
    ✿|::::|)/¸.¤ª“˜¨˜“¨
    ❊|::¸.¤ª“˜¨¨˜“¨
    ✿%¤ª“˜¨¨ᴳᴼᴼᴰ
    ❊#ª“˜¨ ᴺᴵᴳᴴᵀ﹗
    Feliz Navidad y Próspero Año Nuevo 2015!!!
    ♥Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...