Wednesday, August 30, 2017

Thank Goodness for Anti-Blue Light Glasses


I spent most of this summer on the computer, working for my internship. Unfortunately, I didn't yet have a pair of anti-blue light glasses. From staring at screens all day, my eyes were tired and sometimes even would sting. I was careful about staring off into the distance every hour, getting up, moving, to rest my eyes. However, now that I have glasses from GlassesShop, I'm realizing that they really do protect from screens. I only use them when I'm working on the computer for long periods of time, not when I'm on my phone. I make sure to still take breaks because even with specialized glasses, it's important to take care of your eyesight. Do you have anti-blue light glasses?

P.S. Do you remember this post with my sunglasses from the same brand?

Cet été, pendant mon stage, j'ai passé le plus clair de mon temps à l'ordinateur. Malheureusement, je n'avais pas encore de paire de lunettes anti-lumière bleue. À force de fixer un écran tous les jours, mes yeux étaient fatigués et, parfois, piquaient. Je faisais attention de regarder dans le vide toutes les heures, de me lever, de bouger, pour me reposer les yeux. En revanche, maintenant que je porte mes lunettes de chez GlassesShop, je me rends compte qu'elles me protègent bien des écrans. Je ne les utilise que quand je travaille pendant de longues périodes à l'ordi, mais pas quand j'utilise mon téléphone. Je veille à faire des pauses, car, même avec des lunettes spéciales, il est important de prendre soin de ses yeux. Et vous, avez-vous des lunettes anti-lumière bleue?

P.S. Souvenez vous de cet article sur mes lunettes de soleil de la même marque?



 photos: PAUL 

1 comment:

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...