Thursday, September 21, 2017

White Dove [International Peace Day]


Today, think of at least three things that you're thankful for to celebrate the International Day of Peace. With all of the political events, natural disasters and terrorist attacks, we have to see the positive side of things, no matter their size. I'm grateful for my friends who push me to put my best foot forward, the compliments my dad just gave me during our phone conversation and the fresh set of sheets I put. Those are three little things that make me happy. I don't have all the answers for world peace but I'm spreading peace in my life, at my own pace.

Pour célébrer la journée internationale de la paix, aujourd'hui, réfléchissez au minimum à trois choses dans votre vie que vous appréciez. Avec la situation internationale difficile, les catastrophes naturelles et attentats divers, il faut se forcer à voir le bon côté des choses, peu importe leur grandeur. Je remercie mes amies qui me poussent à faire de mon mieux. J'apprécie les compliments que mon père vient de me faire pendant notre conversation téléphonique et aussi les draps propres que je viens de mettre sur mon lit. Voilà trois petites choses pour lesquelles je suis reconnaissante. Certes, je n'ai pas toutes les solutions pour avoir la paix dans le monde, mais à mon échelle, je maintiens la paix dans ma vie. 






Rosegal shirt*, Pimkie skirt, Swatch watch, One Over One lip oil*, Atelier Chaussures shoes


photos: FARYAL

7 comments:

  1. Absolutly in love with your shirt!
    xx
    Sarah

    ReplyDelete
  2. if everyone tries to live a peaceful life the world would be a better place.

    x
    dahi from strangeness-and-charms.com

    ReplyDelete
  3. Je rêve d'un monde de paix. Les catastrophes naturelles on ne peut pas lutter contre (à part bien sûr arrêter de polluer), mais la guerre et la famine elles peuvent s'arrêter. Malheureusement uniquement si les gens le veulent..

    PS: j'adore ton top ♡

    Catherine
    www.fashionardenter.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Il y a des choses qui sont au delà de nos pouvoirs, mais on peut toujours essayer!

      Delete
  4. What a beautiful message of peace. Also, what on point styling!!

    nolongergrey.com

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...